Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Dit klopt. De administrator van de groep moet een nieuwe abonnee eerst goedkeuren. Zodra deze dit gedaan heeft verschijnt er data in de app. Dit voorkomt dat kwaadwillende met alleen het abonneenummer bij je bestanden kunnen komen.
Om de app te testen kan je inloggen met het abonneenummer 123123. Het kan dan nog even duren voordat er bestanden in de app verschijnen. Da administrator moet je eerst toestemming geven. Wil je dit versnellen? Stuur ons dan even een email.
Je kunt in de admin module de tekst typen of plakken onder de Lyrics of een pdf bestand uploaden.
Stuur ons dan even een email.
Ja, dit kan. Je moet het nummer dan wel offline beschikbaar maken.
De app ondersteunt Android 5.x en hoger
Je kunt rechtsboven in de app op “voeg groep toe” klikken. Daarna vul je het nieuwe groepsnummer in.
Ga op een laptop of computer naar rehearse.nl.Rechts bovenin het menu zie je “inloggen” staan. Als je daarop klikt kom je op het inlog scherm van de beheermodule. Daar klik je op wachtwoord vergeten. Vervolgens vul je het email adres waarmee je als beheerder bent geregistreerd in. Je ontvangt nu een email met instructies om in te loggen.
Check je spam/ongevraagde reclame filter. Nog steeds niets ontvangen? Check dan in de app of je het juiste email adres hebt ingevuld. Probeer het dan nog een keer. Nog steeds niet ontvangen? Stuur ons dan een email.
Je hebt een aantal mogelijkheden om gebruikers toe te voegen. Het eenvoudigst is om nieuwe gebruikers zich zelf in de app te laten registreren met het groepsnummer. Zo voorkom je ook fouten in de invoer. Na het registreren verschijnen ze onder Gebruikers in de beheer module. Zet een vinkje in is toegestaan en ze ontvangen alle groepsbestanden in de app. Zet een vinkje in groepbeheerder en ze kunnen ook inloggen in de beheersmodule en bestanden uploaden of wijzigen.
Zoek de juiste gebruiker onder "Gebruikers" in de beheer module. Zet een vinkje in "groepbeheerder" en ze kunnen ook inloggen in de beheersmodule en bestanden uploaden of wijzigen.
Je voegt nummer/nieuws toe via de beheersmodule. Ga naar "nummers' of "nieuws" en klik op het rode rondje met het plusteken rechtsonder in je scherm. De meeste velden wijzen zich vanzelf. Onder Lyrics kan je de songtekst plakken. Heb je de tekst in PDF dan kan je deze uploaden. Via het “plusje" onder de upload velden kan je vervolgens de volgende stem invoeren. Zodra je op "opslaan" klikt ontvangen je leden een melding (mits ze deze op hun telefoon aan hebben staan).
Je afmelden voor een groep kan alleen door contact op te nemen met de beheerder van de groep. Deze kan ervoor zorgen dat je geen berichten en nummers meer ontvangt. Let op!: Ook de reeds ontvangen nummers zullen dan uit je app verdwijnen.
Het is mogelijk om MP3- en PFD bestanden te uploaden in de file. Andere bestandstypen kunnen niet standaard door elke telefoon geopend worden en zouden tot foutmeldingen bij de gebruiker kunnen leiden.
Om de beheermodule te gebruiken heb je een beheerders account nodig. Wil je dit een keer uitproberen dan maken we graag een testaccount voor je aan. Stuur ons dan even een email.
Op sommige android toestellen streamen (online afspelen) zware MP3 bestanden niet direct af. Het helpt dan indien de bestanden in de app even via het schuifje erachter offline beschikbaar worden gemaakt. Zodra het nummer goed afspeelt kan het schuifje weer teruggezet worden en speelt het bestand gewoon online af.
Er zijn een aantal toestellen bekend, waaronder de Samsung S4 die nummers met leestekens in de naam niet afspelen. Informeer bij andere groepsleden of zij het probleem ook ervaren en vraag de beheerder de naam te wijzigen. Daarna zal het nummer gewoon af te spelen zijn.